San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kyle Langenberg - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kyle Langenberg - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: kylevdlangenberg

Blijf op de hoogte en volg Kyle

10 Februari 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

San Francisco, de meest veelzijdige en levendige stad waar ik ooit ben geweest. Je ziet er werkelijk alles; wolkenkrabbers, oude Romeinse gebouwen(uiteraard niet echt uit de Romeinse tijd) shoppingmalls van 10 etages met een eigen restaurantverdieping met daarin zo'n 15 restaurants, chique modezaken, prachtige uitzichten over o.a. Alcatraz, de Golden Gate en nog veel meer. 3 dagen is niet genoeg voor een bezoek aan deze wereldstad. Ik zou over deze 3 dagen zo een aantal A4tjes kunnen volschrijven maar ik zal de belangrijkste dingen eruithalen.

Wat hebben wij(Ari,Arnar,Max,Eve en ik) gedaan?
dag 1: We vertrokken pas smiddags naar SF en kwamen daar na een reis van 2.5 uur dan ook pas om half 5 aan. We zijn toen eerst maar een hostel gaan zoeken(we hadden met onze stomme koppen alleen nacht 2 en 3 geboekt maar niet de eerste nacht). We belandden in een hostel genaamd 'Amsterdam hostel', en met alle fotos van amsterdam aan de muur voelde ik me meteen al thuis haha. Toen zijn we de stad gaan verkennen en hebben in een shoppingmall gegeten waar zoals ik eerder al zei een eigen restaurantverdieping inzat met oa een Thai, Chinees, Koreaan, Hamburgertent, Kiprestaurant, Crepebar en zo kan ik nog wel even doorgaan, heel vreemd hoe al die restaurants zo naast elkaar zitten met een gezamelijke eetruimte voor iedereen in het midden van de verdieping.

Vervolgens gingen team Ijsland en Eve het uitgaansleven verkennen en kwamen Max en ik op het geniale idee om naar de Golden Gate Bridge te lopen(niet wetende dat dat zo'n 6 km van ons hotel was en het was inmiddels al midden in de nacht, maar we hebben het gedaan, was een mooi moment:)

Dag 2: We hebben deze dag fietsen gehuurd en zijn richting de Golden Gate gaan fietsen. Op deze dag hebben we zeker weten het meeste van de stad gezien. Eerst over de downtown Market Street richting het water. Vervolgens langs Pier 39, Fishermenswarf en een paar gigantisch mooie gebouwen en parken naar de 'Rode Brug'. Natuurlijk zijn we hem overgestoken want dat is een 'must do' in SF:p. Aan de overkant hebben we in een klein plaatsje in een visrestaurant gegeten en savonds zijn we met de Ferry weer terug naar SF gevaren. Deze dag was het absolute hoogtepunt van mijn reis tot nu toe:)

dag 3: 's ochtends zijn we naar het Golden Gate park gefietst(wat volgens mij net zo groot is als het Mastbos, echt niet normaal groot) en vervolgens zijn we richting de haven gegaan voor de boot naar Alcatraz. Alcatraz is erg indrukwekkend om te bezoeken en met de audiotour kom je zo'n beetje alles te weten over deze ex-gevangenis, dit is zeker een aanrader!

dag 4: Vandaag moesten we weer naar huis. Mijn 4 reisgenoten wilde graag naar een Themepark in San Jose vandaag dus hun vertrokken al vroeg richting San Jose. Ik wilde daarentegen nog niet weg uit SF dus ik ben opnieuw richting het water gefietst en heb deze dag San Francisco nog een dag in mijn eentje verkend. Ik ben o.a door Chinatown, over Lombard Street en naar het Pyramid building gefietst)Maar toen was helaas mijn tijd ook om(ik moest mn fiets gaan inleveren) en toen ben ook ik richting station gegaan om de stad einde van de middag weer te verlaten.

Eenmaal aangekomen in San Jose(de overstap tussen San Franscisco en Santa Cruz) kwam ik bij stom toeval de andere 4 weer tegen die ook weer opweg naar Santa Cruz waren omdat er helemaal geen attractiepark in San Jose bleek te zijn(het park was ergens anders 20 km verderop). Dus toen was onze groep weer herenigd en vertrokken we samen terug naar Santa Cruz.

  • 11 Februari 2012 - 08:06

    Els:

    Leuk verhaal weer knul! Gelukkig hebben ze je niet gehouden op Alcatraz! Ha, ha!
    Op naar je volgende avontuur!!
    Luv U! xxxxxxxxxx

  • 11 Februari 2012 - 16:34

    Sylvia En Mieke:

    Super leuk verhaal!
    Have fun en geniet!!
    Dikke kus

  • 12 Februari 2012 - 09:28

    Tessa Van Nassau:

    hee kyle, leuk om te lezen allemaal! het is inderdaad een hele andere wereld hier, maar superleuk om te ontdekken! Iedereen is super gastvrij en de warmte van de mensen is nauwelijks voor te stellen! Hoe bevalt het daar?

    Groetjes Tessa

  • 13 Februari 2012 - 07:25

    Henk:

    Hoi Kyle,

    Leuk je avonturen te lezen. Ik kan me voorstellen dat alles daar indrukwekkend is. Ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Grtz Henk

  • 13 Februari 2012 - 17:45

    Annemiek En Jaap:

    We hebben je gevonden op Google!
    Goed reisverslag !Genieten knul,je komt niet ieder jaar in S.F.
    We zullen je blijven volgen!
    Veel plezier. J. en A -Breda

  • 16 Februari 2012 - 15:39

    Marian Vd Heide:

    Leuk je avonturen te lezen, en heel indrukwekkend.
    Geniet er van maar doe vooal voorzichtig.
    Groetjes collega van je vader.

  • 17 Februari 2012 - 07:30

    Wim:

    Kyle , mooi man zo'n avontuur in het 'wilde westen'. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Kyle

3 maanden vrijwilligerswerk en 1 maand backpakken in Californië/Nevada(VS)

Actief sinds 21 Dec. 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 14816

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 18 Mei 2012

Vrijwilligerswerk in de USA

Landen bezocht: