Roadtrip part 2 - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Kyle Langenberg - WaarBenJij.nu Roadtrip part 2 - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Kyle Langenberg - WaarBenJij.nu

Roadtrip part 2

Door: kylevdlangenberg

Blijf op de hoogte en volg Kyle

23 Maart 2012 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Roadtrip deel 2
Dit is het 2e en laatste verslag van mijn fantastische roadtrip. Vandaag ben ik namelijk weer terug in Santa Cruz aangekomen. Ik heb een samenvatting van dag tot dag gemaakt zodat je een beetje een indruk krijgt van wat we nou eigenlijk allemaal hebben gezien in de afgelopen 2 weken. Het eerste gedeelte heb ik al eerder besproken dus dat zal ik kort houden:)
Dinsdag 6/3: Vertrek naar LA en opgehaald door Ijsland en Zweden met de RV
Woensdag 7/3: LA university, Santa Monica en Venice
Donderdag 8/3: Griffith park, Hollywood Blvd, Madame Tussauds en Stand up comedian in Hooters
Vrijdag 9/3: Hollywood, Beverly Hills en Venice(citycruise)
Zaterdag 10/3: Universal Studios en vertrek naar San Diego
Zondag 11/3: ’s middags hebben we eerst Downtown bezocht(niet heel bijzonder) en ’s avonds hebben we in een visrestaurant in de haven gegeten.
Maandag 12/3: San Diego Zoo bezocht. Ik heb tot nu toe van iedereen gehoord dat het zo’n fantastische dierentuin is, helaas hebben wij dat niet kunnen bevestigen. Het was uiteraard een hele mooie en grote dierentuin maar het was zeker niet de beste waar ik ooit ben geweest. Misschien kwam dit negatieve gevoel wel omdat we de dagen ervoor al zoveel fantastische dingen hadden gezien en we misschien een beetje verzadigd en verwend waren daardoor, dat is ten minste wat we zelf dachten, toch jammer….
Dinsdag 13/3: We besloten deze dag te beginnen met een zoektocht naar douches. We eindigden per ongeluk op een zeer luxe camping, waar we onze RV tussen de andere Caravans parkeerden en ons dus totaal camoufleerden voor de campingbeheerderscamping en vervolgens hebben we een duik in een van de vele meren genomen. Nadat ons verteld werd dat dat niet de bedoeling was ontmoetten we een andere groep mensen die aan het roadtrippen waren en hun wisten ons de code voor de douches te vertellen dus toen konden we douchen. Na deze douches zijn we richting El Centro vertrokken, wat een hele mooie vermakelijke rit was. In El Centro hebben we Dominos gegeten en vervolgens de nacht doorgebracht.
Woensdag 14/3: We hebben vandaag het indrukwekkende Salvation Mountain bezocht, Ook hebben we een tijdje gechild bij een paradijselijk meer waar we toevallig langsreden en zijn we vervolgens doorgereden naar de Big Bear Mountains, waar we midden in de nacht aankwamen.
Donderdag 15/3: Vandaag hebben we de hele dag in het Big Bear resort doorgebracht, en heb ik voor het eerst in de camper gereden(eitje!)
Vrijdag 16/3: Team Ijsland is vandaag opnieuw gaan skiën, team Sweden en ik zijn Big Bear city gaan verkennen, ’s avonds zijn we richting Arizona vertrokken en na een uur of 7 rijden vonden we het wel welletjes en zijn we aan de snelweg blijven overnachten, het was inmiddels al 2 uur ’s nachts.
Zaterdag 17/3: Rond 3 uur arriveerden we in Grand Canyon national park en na een introductiefilm besloten we deze nacht op een camping te besteden voor elektriciteit en goede douches.
Zondag 18/3: ’s ochtends werden we wakker in een halve meter sneeuw en heel het park was bedekt met een dikke laag van het bevroren water. Helaas hebben we daardoor de Canyon maar een krap uur konden bewonderen waarna de mist zo dik werd dat we niks meer konden zien en besloten richting Las Vegas te vertrekken. Echter na een uur rijden werd de sneeuwstorm zo erg dat we besloten niet verder te rijden en waren we gestrand in een route 66 dorpje genaamd Williams, hier hebben we de nacht doorgebracht, en de sneeuw was inmiddels verdubbeld.
Maandag 19/3: We werden wakker in bijna een meter sneeuw, meer sneeuw dan ik ooit bij elkaar heb gezien. De storm was echter over en we vervolgden onze weg naar Vegas, nadat we een kort bezoek hadden gebracht aan de Hoover Dam kwamen we ’s avonds aan in Vegas en hebben we de stad verkend en een fantastische fontijnshow bezocht. Las Vegas is letterlijke gekte gekte gekte, CRAZY!
Dinsdag 20/3: Deze dag hebben we de hele dag de hele dag de stad bekeken, we hebben zo’n beetje alle casinos op de strip bezocht, en geloof me, de luxe is all over the place. We hebben in Ceasars Palace een luxe duik genomen in het hotelzwembad, en ik denk dat je je wel kan voorstellen hoe dat eruitzag…
Woensdag 21/3: De dag van mijn vertrek, eerste hebben we tot 2 uur uitgeslapen en toen zijn we een laatste rondje door de stad gaan lopen en hebben ze me afgezet op het greyhound station waar ik om 5 uur vertrok, een 15 urige busreis tegemoet.
Donderdag 22/3: Na eerst 6 uur te hebben gereden kwam ik om 11 uur aan in Los Angeles. En nadat ik daar een uur gewacht had vertrok ik richting San Jose, nog eens 7 uur reistijd. Vanaf daar leidde mijn reis huiswaarts, en 2 uur later opende ik de deur van het ACE huis again, dat was toch wel een raar gevoel.

• 24 Maart 2012 - 02:38

Sherida Van Den Hazel:

Hey hallo,

Je kent me niet en ik jou ook niet maar zag toevallig je waarbenjij.nu. Ik ben zelf in San Francisco nu en ga morgen naar Monterey. Dus ik sla Santa Cruz over. Ik las at je vrijwilligerswerk doet..? Voor welke organisatie doe je dat?

Groetjes Sherida

• 24 Maart 2012 - 07:28

Henk De Valk:

Kyle, wat een mooi verslag weer en wat heb je een hoop meegemaakt en gezien. Neem je allemaal mee voor later. Geniet er nog van...........

Gr Henk

• 24 Maart 2012 - 07:33

Els:

De trip van je leven, maar dat hadden wij al begrepen. Leuk om het zo ook terug te lezen! Dit nemen ze je nooit meer af knul! en wie weet wat er nog komt! Nu eerst maar lekker bijkomen en weer even aan de bak! Succes! Luv U. xxxx

• 24 Maart 2012 - 07:44

Ruud:

Indrukwekken verslag.
    Wacht met spanning op de bijbehorende foto,s

• 24 Maart 2012 - 09:01

Peter En Wil:

Jeetje Kyle,,wat een verslag, zeker blaren op je vingers!!! Nou je hebt weer flink wat meegemaakt. Jammer van de Grand Canyon, schijnt erg indrukwekkend te zijn. Misschien nog een kans om er naartoe te gaan?? Veel succes met je volgende klus. We wachten weer vol spanning het volgende verslag af.

• 24 Maart 2012 - 16:35

Nanette:

Kyle, wat geweldig leuk geschreven en met de verhalen van je moeder erbij lijkt het net of ik een beetje op reis ben!!

• 06 April 2012 - 12:11

KarinH./Susteren:

Hee Kyle. Wat leuk, toch lekker naar Amerika. Wat een avontuur zeg. Je hebt de tijd van je leven heb ik het idee. Van harte gegund, maar we hebben je daardoor gisteren wel gemist hoor. We waren nl. even bij je ouders aangegaan. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Wat maak je veel leuke dingen mee. Fantastisch. En wat geweldig dat je vrijwilligerswerk doet daar. Dat moesten er meer doen. Je verslagen zij erg leuk. En de foto's ook. Nou Kyle, nog een hele goeie tijd daar. We hopen je gauw weer eens in levende lijve te zien. Dikke knuffel van mij en de hartelijke groeten van Rene". See you!

• 21 April 2012 - 18:42

M&M:

Hi Kyle,
    Net ff je avontuur aan t bijlezen geweest, wat een geweldige verslagen kan jij schrijven van je grootse avontuur, heb het met veel smaak gelezen. op dit moment is het hier avond met een temperatuur van 8 graden, en regen, ja al veel regen gehad.geniet nog met volle teugen!!!! het is je van harte gegund!!!
    ps ik herkende je bijna niet met je baard[je), hihi