Eerste project: 'Pinnacles national park' - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kyle Langenberg - WaarBenJij.nu Eerste project: 'Pinnacles national park' - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kyle Langenberg - WaarBenJij.nu

Eerste project: 'Pinnacles national park'

Door: kylevdlangenberg

Blijf op de hoogte en volg Kyle

03 Februari 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Zo, ik ben weer terug in de beschaving na 3 weken zonder internet, telefoon, winkels en enige andere vorm van beschaving. Maar wat een ervaringen hier zeg, het is echt ongelooflijk. Maar het is niet dat we niets hadden, daar 'up in the woods', we hadden beren, coyotes, wasberen en ratelslangen allemaal vlakbij het kamp, amazing!
We`verbleven met een groep van 12 man(2 fransen, een ier, een duitser, een let, een engelsman, 2 ijslanders, een zweed en 2 amerikaanse supervisors) in Pinnacles national park, vlakbij Hollister, waar we werkten aan een trail dat leid naar de top van de hoogste berg van het park. En we deden dat niet zomaar. We `deden het voor onderzoekers en wetenschappers die onderzoek doen naar de condors die er sinds een paar jaar weer in het wild leven( 50 van de in totaal 500 condors in de hele wereld leven in dat park).
Gelukkig hadden we 2 hele leuke supervisors die altijd positief en vrolijk waren, hoe hard het ook vroor of regende. Jaja, we hebben het allemaal gehad, de eerste nacht -8 graden celsius en de frost op al je spullen, zoveel regen dat 7 van de 12 tenten overstroomde(de mijne gelukkig niet) en flink wat wind die 4 tenten omver stormde.Gelukkig was dat allemaal snachts. Overdag liep de temperatuur daarentegen elke dag gemiddeld op tot zo'n 22 graden en veel warmer in de zon. We zijn hier zelfs al bruin geworden haha.
Helaas was onze groep niet echt 1 groep, we hadden 2 losse 'groepjes' en de rest was voornamelijk voor zichzelf; de 2 fransen trokken zich meestal samen terug en praten bijna alleen maar frans, ik kon het vanaf het begin gelijk al goed vinden met de 2 ijslanders ari en arnar en de zweed evelina. We zijn inmiddels al erg goede vrienden geworden en we maken plannen om samen richting San Jose te gaan aangezien we hoogstwaarschijnlijk niet hoeven werken tot volgende week zaterdag:).

Verder.. de natuur is hier prachtig(het is bv doodstil in zo'n park, geen verkeersgeluiden,of pratende mensen of anders herrie, de sterrenhemel heb ik nog nooit zo helder gezien en zo kan ik nog wel even doorgaan) , het weer overdag is denk ik het beste van heel het noordelijk halfrond op dit moment, en de mensen zijn allemaal even vriendelijk.

Het eerste weekend hadden we een korte 2 daagse breek naar het nabijgekegen hollister waar we de was konden doen, wat fastfood konden eten en in een bed konden slapen, maar voor de rest was het non stop back to basics daar, een hele bijzondere ervaring.

Maar genoeg over het park. Over Amerika in het algemeen kan ik ook heel wat kwijt maar ik zal het kort houden. Een paar dingen die me al meteen opvielen:
- de supermarkten zijn veel duurder dan thuis
- de autos zijn veel groter en bruter maar de benzineprijzen zijn belachelijk laag(80 cent per liter gok ik)
- er vliegen hier elke minuut wel 3 vliegtuigen over, veel meer dan je bij ons in de lucht ziet.
- op elke hoek van elke straat zit een Taqueria(mexican food) en ik denk dat er hier zelfs meer mexicanen dan amerikanen wonen.
- de mensen zijn hier lang niet zo dik als ik verwachte(maar dat is denk ik vooral omdat het california is)
- water in eettenten is gratis en refills frisdranken zijn gratis.
- de natuur heeft hier veel meer de overhand op het landschap dan de mensen(in tegenstelling tot Nederland).

Maar nu ga ik stoppen met schrijven want we gaan de plaatselijke dominos pizza uitproberen(ik heb iedereen omgepraat om mee te gaan haha).

Het lijkt erop dat ik de komende week niet naar een project ga dus ik blijf nu bereikbaar. Wanneer ik weer vertrek of als ik weer iets anders ga ondernemen laat ik dat uiteraard weten.

Ik hoop dat alles in Nederland nog steeds goed gaat want ik ben 3 weken van de buitenwereld afgeloten geweest dus ik heb eerlijk gezegd geen idee.

Nou ik zou zeggen tot de volgende maar weer en op naar een nieuw avontuur.

See you later,
Kyle

  • 04 Februari 2012 - 06:49

    Sylvia:

    awsome! Wat een spannen verhaal! Het is weer voor de tweede keer dat ik je bericht lees wanneer ik net wakker word, en man dit is leuk wakker worden! Ik hoop dat je het nog veel leuke gaat krijgen, en dat je je niet vol hebt gegeten aan de pizza.

    T gaat u goe meneer!

    P.s. K heb je laatst gemaild :D

  • 04 Februari 2012 - 07:08

    Ruud :

    Zit op mijn werk in Rotterdam en lees je verslag van je eerste drie weken in de Bush-Bush. Lijkt mij fantastisch om mee te maken. We waren blij dat we gisterenavond even wat van je hoorde. Hier is vrijdag een pak sneeuw van ongeveer 15 cm gevallen en vriest het behoorlijk. Jammer dat het hier overdag niet warmer wordt zoals bij jou. Eet en drink niet teveel Fast-food en blijf gezond. Ben benieuw naar wat foto’s. Misschien even doormailen met picasa. Hoor je vanavond op Skype.
    Luve U XXXXXXXX

  • 04 Februari 2012 - 07:21

    Els:

    hé knul,

    Blij je net gesproken te hebben knul. Welterusten, enne, 't is hier in de tuin -16!!!!!!
    Geniet jij morgen maar lekker van de zon!!!
    Luv U.

  • 04 Februari 2012 - 07:55

    Henk De Valk:

    Geweldig om je verslag te lezen. Het is in Nederland (maar) behelpen. Eén nachtje flinke vorst en een sneeuwbuitje en Nederland ligt plat. Chaos op de weg. ''s Middags om 15.00 uur al 800 km file en ''s avonds lag al het trein verkeer stil omdat de wissels bevroren waren. Lijkt me heerlijk zo'n moment van stilte, geen verkeersgeluiden of pratende mensen of andere herrie. Geniet er maar van !!

    Grtz
    Henk

  • 04 Februari 2012 - 09:32

    Peter En Wil:

    Hoi Kyle, wat een verhaal, dat is echt back to basic. Klinkt erg spannend. Fijn dat je het zo naar je zijn hebt en ook leuk dat je al vrienden hebt gamaakt om mee op pad te gaan. De familie is uitgebreid met een heel mooi meisje : Lotus. Geniet van je vrije dagen en we wachten vol spanning af op het volgende verslag.

  • 04 Februari 2012 - 12:32

    Nanette:

    Hoi Kyle,
    Wat een leuk verhaal!! Lijkt me heerlijk zo back to basic. Geweldig om al die ervaringen op te doen. Geniet er van jongen. Ik zie uit naar je volgende verslag.
    PS: mama houdt zich kranig!!
    X Nanette.

  • 04 Februari 2012 - 13:46

    Sandra Schipper:

    hier is een collega van je vader , weet dat ook hier je avontuuren op de voet worden gevolgd!!
    geniet er met volle teugen van!!!!

  • 04 Februari 2012 - 17:43

    Jan En Jo:

    Hallo Kyle,we hebben net je laatste
    verslag gelezen.
    Wat een geweldige ervaring voor je,wij
    wensen je nog veel succes

    groetjes Jo en Jan.

  • 05 Februari 2012 - 18:55

    Wendy:

    Hé Neefje!
    Zo te lezen heb je het enorm naar je zin daarzo! Heel veel succes en plezier en we wachten je volgende reisverslag weer af! Toi toi toi..

  • 06 Februari 2012 - 10:32

    Yolanda Raessen:

    Hoi Kyle,
    Wat een geweldige belevenis zeg zo'n avontuur in Amerika. Ik kijk uit naar je volgende reisverslag.Geniet er maar lekker van hoor!
    Groetjes Yolanda.

  • 06 Februari 2012 - 10:35

    Maxine:

    Heey Kyle!

    Wauw wat een verhaal al! Hoe lang blijf je daar nog? Ik hoop dat het een mooie ervaring voor je word. Afgelopen zomer ben ik zelf naar Canada geweest voor 3 weken en dat had ik ook echt voor geen goud willen missen. Veel plezier nog!

    Veel liefs, Maxine.

  • 07 Februari 2012 - 18:31

    Lynn:

    wat een uitgebreid verslag zeg! Leuk om te lezen. De foto's op facebook en hier op je reisblog zien er ook goed uit :) ben benieuwd naar de volgende verslagen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Kyle

3 maanden vrijwilligerswerk en 1 maand backpakken in Californië/Nevada(VS)

Actief sinds 21 Dec. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 14815

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 18 Mei 2012

Vrijwilligerswerk in de USA

Landen bezocht: